Hvad har du brug for?

Når du står midt i problemerne og bare har det skidt, kan det være svært at finde ud af, hvad du har brug for. Dette er en enkel guide, der kan gøre det lettere for dig at vurdere, hvad du har mest brug for lige nu.

 

1. Når tankerne fylder

Når du har hovedet fyldt med bekymringer og spekulationer, kan tankerne køre i ring og fylde alt for meget. Det kan have negativ effekt på din selvtillid og give søvnproblemer.

Så kan du have behov for at tale om tingene og sætte ord på problemerne, især hvis du er ekstrovert. Hvis du er introvert kan du måske have behov for at skrive dine tanker ned. Begge dele hjælper til at få tankerne ud af hovedet.

I denne fase kan du have brug for en form for terapi, så du kan sætte ord på eller på anden måde give udtryk for det, der tynger dig. Her vil det sikkert hjælpe dig at gå hos en terapeut eller psykolog, hvor du bliver lyttet til, rummet og forstået.

Du kan eventuelt booke en kort, gratis prøvesamtale pr. telefon via kontaktformularen, hvis du er i tvivl. Det er helt uforpligtende, og du vil ofte blive sendt videre til andre.

 

2. Når du er gået i stå

Når du bliver ved med at støde på de samme udfordringer og problemer, kan du få en oplevelse af at være gået i stå eller kørt fast.

Så kan du have behov for ny selvindsigt, -forståelse og -accept for at komme videre. Det kan for eksempel være en personlighedstest, der kan give dig forståelse for dine ressourcer og personlige udfordringer. Der er flere typer tests, som øger din selvindsigt, og hvor du får personlig feedback og sparring på resultatet.

Du kan også søge selvindsigt og inspiration i blogs, bøger og foredrag.

 

3. Når du vil videre

Når du har erkendt, hvori dine problemer består, men ikke ved, hvad du skal gøre ved dem, kan du opleve en vis frustration og utålmodighed.

Så er du klar til at gøre noget ved problemerne.

Her kan du have behov for en konsultation, der giver dig et værktøj eller en øvelse til at overvinde dine forhindringer, så du kan komme videre. Det kan være:

  • Mental U-vending, som ændrer dine negative tankemønstre og styrker din selvtillid
  • Skygge-coaching, der giver forløsende indsigt og bedre relationer
  • Slip af med mareridtet, så du sover bedre om natten
  • Slip fortiden, der gør det muligt for dig at komme videre
  • Jobkonsultation, som giver dig selvindsigt, øvelser og sparring til at tage næste skridt.

 

4. Når du vil arbejde målrettet med din personlige udvikling

Når du er træt af at blive ved med at støde på de samme problemer og måske også er træt af at tale med psykologer, coaches og terapeuter, fordi du ikke synes, at det ændrer noget at snakke om tingene.

Så kan du have brug for et udviklingsforløb på (mindst) tre måneder. Forløbet findes i flere varianter tilpasset dine behov:

Det fås også som outplacement-forløb, hvis du er blevet sagt op. Her får du indsigt i dine styrker og ressourcer, professionel sparring på CV og ansøgninger, værktøjer til at strukturere din nye hverdag, så du kan holde humøret og energien oppe i hele processen.

Er du stadig i tvivl om, hvad du har mest brug for nu, kan du altid booke en gratis prøvesamtale via kontaktformularen.

Få 5 tips til markant mere selvtillid

Skriv dig op til nyhedsbrevet nu og få 5 enkle og velafprøvede tips til selv at styrke din selvtillid.



You have Successfully Subscribed!